Skumtimmen


Jobb jobb jobb är det som gäller i veckorna fortfarande, känns mycket bra och det känns vemodigt att vår tid på Calix förmodligen är över snart. Trivs som fisken i vattnet med att springa runt som en galning med ordrarna i handen, jag trivs till och med så bra att jag kommer sakna alla klantigheter som sker, dvs hur många gånger kan man göra illa sig på en dag på calix? Det är många gånger, jag lovar! $Exakt hur mycket ska vi inte gå in på nu, men jag kan säga som så att jag just nu har ca 10 skärsår på händerna och dessa har endast tillkommit under tre arbetsdagar, inte bra. Svinder som fan gör dem oxå, dem små djävlarna, haha!!

Trots detta hard work hinner jag med en del efter jobbet, ja jag är förvånad själv. När man gick i skolan och hade kortare dagar än vanliga arbetsdagar hann man inte med ett smack, jo plugga iof, men inget mer. Nu när jag jobbar hinner jag med en massa annat, har haft nått planerat efter jobbet varje dag i säkert tre veckor, plus fullsmockade helger, jag känner mig relativt pigg, men jag börjar bli blå under ögonen och blek som en vitlök (som Carros dotter så fint kalla sin mamma). Mest tid tar förstås bubben (Pontus), han ska ha mycket inderhållning, jojo. Annars tar lägenhetsletandet en del tid, plus massa annat. Tyvärr försvinner mycket tid från att umgås med mina underbara vänner, men jag ska ta igen det, jag lovar! En liten tröst är ju att ialla fall Malin jobbar ihjäl sig ännu mer än vad jag gör, hon kommer bli rik min lilla gumma!! Men jag saknar er alla som F*n & Jennie fortsätt kämpa på, jag håller på dig stenhårt!! Du är bäst!!!

Annars då, snart påsk, det gillar jag, absolut inte för godiset skull utan för alla glada färger, gult är inte fult. Kommer precis från ett litterärt bokcafé med Johan Theorin, mycket intressant måste jag säga. Hans böcker handlar om Öland (mitt hjärteland) och är deckare, som handlar om skumma saker på denna vackra ö. Läsvärt, tror jag, har inte orkat läsa hela än, men jag är ganska bokslö. Längtar så fruktansvärt mycket till Öland och jag tror att jag kommer må väldigt dåligt om inte jag & mamma kommer dit i sommar, åtminstone några dagar måste jag dit!!

En annan sak jag gillar är att jag just nu kan sitta och mysa i en soffa och blogga, samtidigt som man kan titta på en tränande Pontus som stönar och står i, verkar jobbigt det där med att träna, får bli en annan gång fär min del!
Ljusen är iaf tända (det lönar sig att påpeka saker för pojkarna, om man lägger fram det snyggt verkar det mer som ett önskemål än ett krav, man får inte vara dum) och mysstämmningen har infunnit sig i lägenheten, mysigt, men det beror förmodligen på att jag är här oxå!!

Nej nu har jag slut på ord, kan ju inte skriva en roman heller....ikväll. Självklart kan jag det en annan kväll, men det får bli då. Nu ska jag säga god natt och tillägna detta låååånga inlägg till Jennie, du önskade detta mera och nu fick du lite så att du teg, eller?? ;)

Love you girls and Pontus <3



<3


Kommentarer
Postat av: JENNIE - EN ANNORLUNDA BLOGG

Härlig kvällsläsning! Detta gillas ;) <3 fortsätt nu! Älskar dina inlägg! <3



Ps. Ja jag måste också uppdatera ;)

2010-03-23 @ 22:00:22
URL: http://jenniesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0