Akuten


Japp, där hamnade jag igår, eller inte riktigt jag, utan Pontus!
Fina älsklingen skulle överraska mig med nytvättade fönster, men tyvärr råkade han tvätta lite för hårt och slog i med hadleden i en glastermometer som satt vi fönstret. Detta slutade med en trasig Pontus och en trasig termometer. Akuten, lite väntan och en ihoppsydd handled & en stelkrampsspruta blev resultatet av detta och jag fick tvätta klart fönstren själv, haha.
Men som tur var så mår han bra idag, men tydligen måste han ta det lungt i TVÅ ÅR framöver...hmm. Undra vem som kommit på det...Pontus??

Annars då, min skit mobil har äntligen fått åka in på lagning. Tillslut var det lättare att berätta vad som inte var fel på den, plus att när folk inte kan nå mig längre, speciellt när det är nödsitutioner, då blir jag fett lack. Så nu är telefonhelvetet hos telefondoktorn!
Nu använder jag min gamla mobil som funkade så dåligt innan, men som funkar så himla bra nu, eftersom min nya telefon funkade såå dåligt! Haha!

Idag har det blivit en långpromenad med fina Jennie, nästan två timmar gick vi och vi gick längs ån nästan hela tiden, ner på stan, ut från stan, förbi vilsta och lite längre och sen tillbaka till stan, och så hem från stan igen. Riktigt härligt var det, men jag har fått feta vattenblåsor på båda fötterna. Kanske dags att införskaffa ett par utomhus träningsskor?! Det ska jag fundera på, jag skulle ju inte säga nej till ett par easytone, men det gör min studentplånka!
Förresten så stannade vi till lite i Vilsta för att hälsa på hästarna, och när vi står där vänder sig en av hästarna med arslet emot oss och lägger världens stööörsta och lääängsta brakare! In your face, typ! Skithäst, haha.

Resten av dagen och veckan väntar plugg, två tentor väntar på mig här framöver. Sen i slutet av veckan blir det lite påskfirande och jobbande på Harrys! Det blir great!

Vill bara avsluta med en citat från Pontus från igår kväll när vi lång och diskuterade flintskalliga personer!
-" Vad heter han Sveriges statsminister? Fredrik Aschberg?!

Tjing på er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0