Plugga


Det ska bli väldigt spännande & kul att börja plugga, men jag är nervös det kan jag inte förneka.
Man har ju faktiskt ingen aning om vad man egentligen ger sig in på & hur ska man alls kunna veta om man valt rätt?! Kan man någonsin veta om man valt rätt föresten!? Jag hoppas på att jag blir nöjd med min utbildning och att jag har roligt undertiden, men man kan ju aldrig veta om jag hade tyckt en annan utbildning varit bättre, men detta kanske jag aldrig får veta?!
 Just nu känns allt rätt & bra i alla fall och jag hoppas att jag om tre år kommer ut som en ny, pigg och motiverad sjuksköterska och som prognosen ser ut just nu kommer jag att sluta min utbildning och direkt kunna börja jobba.

Det ska bli såå kul att få lära känna nya människor, att äntligen få använda hjärnan till något vettigt (förlåt Calix) och att känna att man gör någontin meningsfullt. Jag ser fram emot att få nya utmaningar och att få göra praktik. Ja jag känner mig motiverad, men jag vet med all säkerhet att jag kommer spy på att plugga ibland, att jag kommer ligga sömnlös många nätter för att jag känner mig stressad, pressad eller osäker. Jag vet att detta kommer att innebära blod, svett & tårar, men jag är beredd & det bästa med allt är att jag (som så med allt annat) alltid kommer ha min pojkvän vid min sida och då känns aldrig någonting jobbig eller svårt längre!
Shit vad töntig jag lät nu, men det är faktiskt så jag känner och det känns fantasktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0