Gnegg


Jag är en plugghäst! Lite i alla fall, har läst en massa böcker inför ett seminarium vi har nästa vecka! På förmiddagen var det föreläsning, den handlade mycket om vårdande och vårdevetenskap och allt runt det, intressant! Tyvärr är det ganska svårt att vara koncentrerad en hel föreläsning, så mot slutet tror jag dem flesta, precis som jag tappar uppmärksamheten och tänker på annat, haha.

Så härligt väder idag och det känndes trist att stänga in sig i en lägenhet i stan, så jag drog ut till landet för att plugga och göra mamma lite sällskap, mys. Som vanligt får man också massa gott här och skönt att bli lite upppassad ibland och framförallt slippa laga all mat själv. Det känns som rena lyxen att få maten serverad och klar! Ikväll blir det lax och potatis, gott och nyttigt.

Imorrn är det hemmaplugg som gäller, men eftersom jag har pluggat på så pass bra dessa dagar innan, så blir det relativt lugnt imorrn, vilket är tur för då kan jag BARA fokusera på att läsa den engelska boken. Det känns väldigt ovant att läsa engelsk litteratur, speciellt när det är i utblidningsyfte, eftersom det är ett helt annat språk i sådan litteratur. Mem det är säkert både bra, nyttigt och nödvändigt att även läsa engelsk kurslitteratur.

Sedan väntar en ganska lugnt och trevlig helg på mig! Pluggfri ska det vara också, det är alltid mitt mål!
Nu ska jag vara lite social mot päronen! Tong!



När jag studerat klart, kommer jag att vara smartare än henne!! Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0