Gays, Bio & Fest


Idag var jag och älsklingen nere på stan och kolla in Eskilstunas egna Pridefestival, mycket trevligt med Gays. Jag såg Christer Lindarw, han va skitsnygg. 
Kul med mycket folk, speciellt i paraden, Gaypoliserna var där, bra! 
Tyvärr är det ju inte riktigt som i Stockholm med massa utklädnader, men någon gång kanske det blir det, vore kul i så fall! Pontus går gärna med nästa år (i cancan kläder, det har han lovat, fast han vet inte om det själv)
Vi kolla även in Pain of Salvation som lirade lite, mycket bra musik och röst, men väldigt dåligt förberett, med ljud och så vidare.
Pontus hann även med lite shopping, mycket bra val av kläder gjorde han...(JAG) minsann! Fin vit gubbtröja och lite slitna halvljusa jeans, mums, mums!

Middag på mingan, en sväng på hemköp för att köpa kokosnöt drickavatten, en riktig favorit och sedan vidare på bion. Där vi väntade 1 1/2 timme på filmen eftersom vi som vanligt planerar så bra att vi alltid har massa timmar över mellan varje grej vi ska göra. Pirates var filmen vi såg i alla fall, jättebra såklart och får inte glömma att nämna det, Johnny Deep var med i filmen.

Ganska nyss hemkommen (typ för två timmar sen, men ändå) ligger vi nu och lyssnar på grannarna som har gårdsfest och ja vi var bjudna men vi dissade, vi är för coola för dem. (okej, vi vågade inte gå, vi känner ju inga, dock finns risken att vi hamnar utanför nu) Dem har i alla fall bra musiksmak, Gunther, Peps Person, Girls just wanna have fun (bara killarna jublade när denna sattes igång) Chuck Berry, varvat med Nomy, Jedward (hur kunde denna smyga sig in?), Black Eyed Peas och lite annat som man bara spelar när man är full. Trevligt verkar dem ha i alla fall. Parteyy!

Själva ligger vi i sängen som ett par pensionärer och tycker dem spelar lite för högt, är lite för högljudda och patetiska för dem är fulla (Pontus tycker det, inte jag såklart) Jag ligger vid datan och skriver blogg, Pontus läser min blogg på mobilen, precis som det ska va en lördag hemma hos Hulldin/Pettersson och vi trivs.

GodBajs!



Jag vet! Det krävs inga ord (men parenteser i alla mina blogginlägg)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0