Huvudvärk & HM


Jag har huvudvärk, det gör ont! Men annars är det bra. Första dagen på säkert tre månader på HM idag då, gick förvånandsvärt bra, inga större missöden, kläderna blev plockade, jag missade inget och tiden gick riktigt fort! Råkade dock svära med ett könsord inför en förvånad arbetskamarat, inte min mening, förlåt. Men jag skar mig faktiskt på handen & jo man skär sig på händerna även i detta jobbet, så nu fortsätter jag att samla på skärsår. 
Måste även såklart tillägga att jag aldrig annars svär med könsord, jag kan ju inte ens sådana ord, nejdå, nejdå.

Borde jag berätta att jag och Pontus försov oss imorse, nej det borde jag inte! Borde jag berätta att vi gjorde det trots att vi ställde klockan på fem och skulle gå upp kvart över sex, nej! Klockan ringde och vi snoozade, klockan ringde och vi snoozade och pang så vakande jag tio i sju och jag börjar mitt jobb kvart över sju. Jag befinner mig i Ärla och HM lagret på andra sidan stan, inte bra, men jag hann!!
Varslet om strejk är tydligen uppskjutet till nästa vecka oxå, så det blir till att jobba hela veckan, hoppas dock att vi är ledig i påskhelgen på de röda dagarna, jag vill ju hinna fira påsk med släkten och med Pontus, som för ovanlighetens skull är ledig!

Nu är Linus  här, han kom nyss, han sitter vid en dator och jag vid den andra, så ska det vara, den yngre generationen = datanörd & vad jag gillart! Linus fick även välja tvprogram, det blev innebandy, wohooo...eller inte, men klart grabben får bestämma, han är ju yngst!

Imorgon är det ny arbetsdag igen, känns bra. Det är kul att jobba och dagarna och veckorna går så himla snabbt. Trots att jag sedan Januari har jobbat heltid och gjort även tidigare så har jag svårt att vänja mig vid tanken att jag faktiskt ska jobba varje dag, förut var man inställd på att vara ledig några gånger i veckan, speciellt när man jobbar på hm, men nu är det varje dag som gäller (dock kanske inte alltid på hm), men det känns riktigt skönt, jag klagar VERKLIGEN INTE!!!! Tvärtom är jag oerhört tacksam och glad!

Arbetslösheten är såå hemsk mot vissa, jag talar av erfarenhet, jag har sett den, jag ser den och jag har upplevt den!! Det gör mig så ont & det stör mig så fruktansvärt mycket när man vet hur mycket bra & duktiga människor så går där ute utan jobb och så möter man otacksamma människor som sköter sitt jobb dåligt, dem borde ertsättas av någon som kan och vill jobba på en gång!!! Skärpning Sverige och befolkningen! Ge dem som är värda att jobba ett jobb, NU!!!!!!
Om ni söker en person som är oerhört duktig, begåvad, pålitligt & ambitiös, som skulle uppskatta ett jobb mer än många andra och som defenitivt skulle göra ett kanon jobb, vad denna person än jobbade med, så hör av er, jag känner denna personen!!! ;)

Nej, nu ska jag göra matlåda, det blir makaroner och köttbullar med pruttdoft!! Mums!
Tjing!



Obs! Bilden har ingenting med texten att göra!


Kommentarer
Postat av: JENNIE - EN ANNORLUNDA BLOGG

Haha vad söt du är! <3

2010-03-29 @ 19:59:42
URL: http://jenniesplace.blogg.se/
Postat av: Mia

Hahah ;D bra inlägg. wööw go amanda.

2010-03-29 @ 20:39:47
URL: http://miamaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0