Huvud & Knä


Har dragits med en hemsk huvudvärk hela dagen eller det började redan igår och det är inte kul. Kom hem från skolan tolv, sen dess har ja sovit och ätit glass till lunch, orkade inte fixa annat. Usch känner mig helt slut och mosig (Detta beror inte på att jag åt och det enda jag ätit idag är glass, fnys).

Har väldigt ont i mitt knä också. I slutet av januari snubblade jag hemma i lägenheten på en slagborr och gjorde illa knät, sen dess har jag haft ont, ont, ont. Ibland blir det dock lite bättre, men eftersom murphys lag gäller även mitt knä så slår jag i det hela tiden, i allt. Jag slår aldrig i någon annan kroppsdel, bara just mitt onda knä. De två senaste dagarna har jag slagit i det ganska rejält också, när jag satt mig vid ett bord och dragit in stolen. Nu kanske ni tänker att jag är klantig, men så är naturligvis inte fallet, det finns två solklara anledningar till detta.

Nr 1. är alltså som tidigare nämnts Murpphys lag, lagen om allts jävlighet eller som Murphy själv sa
"If anything can go wrong, it will."
Nr 2. är mina sträckreceptorer som strejkar och detta pga, min diabetes.
(Om ni är nyfikna på exakt vad sträckreceptorer är så får ni googla det eller söka till sjuksköterskeprogrammet.)
Detta gör i alla fall att folk (dvs JAG) med diabetes blir ofta lite fumliga, snubblar lätt, tappar saker lätt osv. och då vet nog alla som känner mig att detta stämmer in väääldigt bra på mig, då jag bland annat är expert på att trampa snett stillastående med platta skor (och slå i mitt knä)!

Apropå knä, visste ni att vi innehåller 160 - 180 Liter primärurin och en kissblåsa kan innehålla som mycket som 7 Liter sekundär urin, men vi blir kissnödiga vid ca 3 dl.
(Även här får ni googla själva om ni inte fattar nå)

Nu ska jag ligga och vänta på nötter Pontus kanske skulle köpa med hem till mig!
Nötnöt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0