Summertime


Nu var det supermega länge sen jag skrev nått här jue, dåligt av mig!
Det jag tänker skylla på (om nån skulle bry sig) är plugget. Sist jag skrev var i slutet av april och då stundade en stor tenta i vårdandets grunder och precis efter det hoppas jag på en ny kurs som gått i rekordfart.
Anatomi och fysiologi heter denna kurs och är förvisso väldigt intressant och vi har super lärare, men att lära sig allt om hela kroppen på ynka 5 veckor är ganska svårt, eftersom att det inte räcker att ha ett litet hum om allt utan man måste också veta hur allt hänger ihop och gå lite djupare in i det mesta.
Snart så väntar alltså nästa stora tenta och det är det som upptar min tid just nu och mitt huvudet är mer än förvirrat just nu och det är väldigt jobbigt för en som hela tiden vill ha hjärnkoll på allt och måste acceptera att hjärnan inte vill det! Blää

Här följer nu några pnukter som hänt mig sedan jag skrev sist!
(Hurra säger jag, vem bryr sig, säger ni!)

* Fått VG på Vårdandets grunder tentan (känns dock surt att jag fick 29 poäng av 30, haha. Jag borde gjort det bättre! :P)

* Fått jobb (numera kan jag räkna mig som vårdbiträde på avdelningen Lotsen)

* Varit i sthlm på Weekend två helger i rad (Först myshelg med Anna<3 & sen myshelg med Älsklingen<3

* Har ätit mängder med jordgubbar och mjölk (vilket resulterat i en hel del diarée, för min mage tål inte mjölk typ)

* Jag har lärt mig att ta blodtrycket (Nej, inte på mig själv. På andra jue!)

* Läst sjukt mycket bloggar, jag älskar bloggar (speciellt den här tjejens)

* Hängt på facebook fast jag borde plugga

* Grillat alldeles för lite

* Blivit lite brun (nöjd tjej!)

* Blivit ännu mer kär i mina klassisar

* Cyklat träningscykel (1 gång!)

Ja det var nog det mesta, bara det viktigaste grejerna fick jag med här nu, det oviktiga är inte viktigt!

Imorgon är det skola igen, frågestund på njurarna och vätskebalansen. I helgen väntar Gayparad och Mors dag!

Piss & kräm!





Mina fina klassdudes <3


Kommentarer
Postat av: Anna

Myshelg indeed! <3 Snart kommer det nog ett nytt brev på mejlen, med kanske någon trevlig skiss ;)

Puss :)

2011-05-27 @ 22:39:51
URL: http://annasedai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0