Allt strular


Dålig uppdatering idag med, men jag har varit i stan hela dagen.
Jag lämande in min datorn på elgiganten. När jag kommer dit säger det bara, du har väl ominstallerat windows med din reparationscd som man får med alla datorer. Nej såklart inte, säger jag, för det har ingen sagt til mig att man ska göra. Då sätter snubben som jag pratar med på datorn och tittar en stund och säger,
-Oj, det hör har jag aldrig varit med om förut, det är bäst att ni går in i affären en sväng, för det här kommer ta tid. Då undrar man ju hur långt tid, men såklart långt tid.

Efter en stund går jag tillbaka till reklamationsdisken och hittar där en annan snubbe. Han säger att han också kikat lite på datorn och att man måste göra en ominstallation, eftersom de på reparationen klantade sig och "glömde" slutföra installationen. Men det är lugnt för man dka bara sätta i sig installation cd när man kommer hem, sen går det automatiskt. Bara ett problem, på min dator är det så att man måste bränna ut en sådan cd när man skaffar datorn annars så finns det ingen sådan att tillgå. Jag har naturligtcis inte gjort det eller fått information om det och nu går det såklart inte för datorn är sönder och jag har inte haft södern den. Då säger snubben att Thorsiba kan anklaga mig för detta fel, eftersom det är jag som skulle skrivit ut cd:n, annars måste jag ringa till reparationsnubbarna och säga att de ska ta på sig felet som de begått.

Efter 1 1/2 timme med hit och dit, så fick vi tillslut snubben på elgiganten att ringa Thorsiba själv och be om hjälp. Det slutatde med att han fick hjälp, och att vi fick igång datorn, ända tills den la av...igen. Då säger Thorsiba snyubben i telefonen att de har sådana dumpfiler som kan orskaka problem, men att det ska gå att lösa, men efter att försökt så går det ju inte. Då tillslut kommer dem fram till att det uppstått ett nytt hardvarufel, när reparationssnubbarna bytte moderkort och grafikkort,.
-Det är tydligen inte så konstigt ,för man vet aldrig vad det stoppar iför skärp, säger elgiganten snubben då.

Kontentan av detta är alltså: Jag får vara utan min dator i tre veckor till, för att reparationssnubbarna hade sönder min dator ännu mer, istället för att laga den.
Vi fick iaf reseersättning  på108 krornor och elgigantenpersonalen, trots allt, ska ha cred för att jag slipper stå för det felet som jag själv inte orsakat.


Mitt datorsturl resluterade nu i att ni fick läsa mitt längsta inlägg hitills och det innehåller bara massor av tråkig text, som ingen egentligen vill läsa. Men har ni läst ända hit, så behöver jag ju inte berätta nu, att ni inte behövde läsa texten ni just läst! eller va?!

Kommentarer
Postat av: JENNIE

Haha fan vad jobbigt...

2009-05-07 @ 19:40:05
URL: http://jenniesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0