Batteritorsk x 4


Shit vilken dag det var igår alltså.
Jag skulle träffa Jennie en sväng för att fara till Tuna Park. Dagen började med att vi fick sätta igång Pontus sommarbil med vår andra bil då den stått stilla hela vintern och fått batteritorsk. Glad var jag då, för detta innebär att även jag får ha en bil, så jag fick Combin.

Eftersom jag skulle ner på stan först och klippa mig, tänkte jag vara lite smart att ta med bilen ner på stan, så kunde jag och Jennie åka direkt till TP efteråt. Lättare sagt än gjort, bilen startar inte när vi står i vildsvinet för den har fått...batteritorsk. Efter många samtal hit & dit kommer vi fram till att minuspolen till batteriet är glapp, så jag trycker dit den och vips funkar bilen igen.
 
Vi bestämmer oss för att åka till Tuna park i alla fall, för att sedan efter det åka till min fars jobb för att skruva fast polen. Efter en trevlig shoppingsväng, ska vi nu lätta hemmåt, men det vill förstås inte bilen. Batteritorsk igen, på TP parkeringen, denna gången går det inte att trycka dit den glappa sladden och bilden startar inte. Som tur var så var min kära svärfar i närheten, så även denna gången kom vi därifrån, jippi.

Nu åker vi raka vägen till Pappa jobb, utan att stänga av bilen såklart. Väl där ska pappa bara skruva dit sladden, detta är alltså en enkel åtgärd, men såklart gick en sladd av. Dock efter mycket om och men blev även detta fixat (om än provesoriskt), så vi lättar därifrån och jag släpper av Jennie och beger mig hem efter en jobbig dag.
Jag hinner inte vara hemma så länge innan Pontus ringer och säger att han fått...gissa vadå! Jo juste, batteritorsk på sin bil...igen. Tillslut lyckas han putta igång bilen och han tar sig från jobbet. Han måste dock fullladda batteriet, så han åker ut till sina föräldrar på landet och laddar batteriet och kommer hem kl tio på kvällen!

Gårdagen började alltså vi 10.00fm med batteritorsk och slutar kl 22.00em efter 4 batteritorsk på två bilar och en massa krångel!
Ja vad säger man, klart man ska ha bil!


Skitbilar!




Imorse startade både bilarna precis som dem skulle!
Peppar, peppar ta i trä! Blä!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0