Tjära Mamma


En ganska seg dag idag, hjärnan känns som om den går på lågvarv just nu. Svårt att hänga med på seminariumet och föreläsningen idag, men ingen fara, jag tar mig. Bara en liten svacka efter att man varit så uppe i varv över skolstarten och all litteratur man ska ha in i huvudet.

Dagens roligaste var i alla fall idag på föreläsningen om Vetenskapligt skrivande. Hur man ska skriva i skirftspråk och inte i talspråk (Vilket man by the way alltid gör på tex en blogg).

Vår lärare;
"ex, Att istället för att skriva Kära Mamma, så skirver man Tjära mamma. Kära mamma är då en hälsningen, men Tjära mamma är något man kan göra...och tjära någon är ju inget man vill göra, i alla fall inte sin mamma!"

Då ställer jag mig genast frågan, vem vill man egentligen tjära, haha!?
Jag tyckte detta var skitkul, men jag tror ingen annan reagerade på det faktiskt!



Vem vill du tjära?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0