Vårdandets grunder


Ja, så heter den nya kursen jag började i igår(tisdag). Verkar både kul och intressant, men det var en ganska seg start på den igår, men det blir nog bara bättre och bättre. Tyvärr har det väldigt stor roll vem som föreläser, en dåligt föreläsare kan förstör så mycket, men ,men.
I denna kursen är det sjukt mycket mer att göra än i förra, men samtidigt känns det bra, för då känner man verkligen att man pluggar och motivationen blir bättre, fick ändå ett helt okej schema, fullspäckat och vissa veckor kommer vi säkert att avlida av stress, men det lönar sig sen, speciellt då vi i princip är lediga över påsk och valborg!
Igår beställde jag även studentlitteratur för nästan 2000 spänn, det var inte lika kul, men ska det vara, så ska det. Dock kommer jag ha nytta av dessa böcker under alla tre åren och förhoppningvis även efter plugget!

Annars händer det inte mycket, när jag är hemma vill jag bara till skolan och när jag är i skolan vill jag inte gå hem. Hemma pluggar jag eller gör typ nada, men jag klagar inte, jag har ju ändå ett hushåll att sköta. Jag måste säga vad bra jag ändå är på det, haha. I lördags storstädade jag hela lägenheten själv, till POntus stora förtjusning. Jag tar även hand om småplocket, disken och matlagningen, ja precis som en hemmafru, en plugghemmafru!
Men ibland får jag hjälp av fästmannen, så det är ingen fara!!
Ikväll tror jag att det får bli toast, med vitlöksås och lite sallad, det är riktigt gott!

Nej, Nu ska jag bege mig till köket! Plong!


En Jesus toast någon?...eller är det en gammal version av Ola Salo?!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad duktig du är som lagar mat till din man! ;) <3

2011-03-02 @ 23:06:43
URL: http://jenniesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0